09 grudnia 2021

Dekoracyjne domki na choinkę z płyty meblowej

Mimo, iż w sklepach jest ogromny wybór naprawdę pięknych bombek i zawieszek choinkowych to postanowiłam sobie, że większość ozdób, które tym razem zawiesimy na naszej choince to będą te ręcznie robione. Zawiesiliśmy już ususzone plastry pomarańczy, zawiesiłam również ozdoby z drewnianych krążków, które samodzielnie wypalałam. W tym roku na naszej choince powiesimy jeszcze jedne - ośnieżone domki, które zrobiłam z resztek meblowych płyt. Wystarczyła odrobina chęci i magii by ze zwykłych meblowych frontów zalegających na strychu, wyczarować przepiękne i niepowtarzalne ozdoby na choinkę. W poście znajdziecie oczywiście krótką instrukcję jak samodzielnie wykonać takie urocze domki.

 

dekoracyjne domki na choinkę DIY

 

 Do zrobienia tych pięknych świątecznych ozdób wykorzystałam płytę meblową, którą docięliśmy wyrzynarką na kształt domków.
Należy pamiętać, aby w domkach nawiercić małe otwory dzięki którym, będzie je można zawiesić.

ozdoby z płyty z MDF

Płytę pomalowałam akrylową farbą do drewna na biały kolor i pozostawiłam do wyschnięcia.


Jeśli Wasze domki są z prawdziwego naturalnego drewna to nawet lepiej!
- jeszcze piękniej będą się prezentować w swoim naturalnym kolorze.

świąteczne domki na choinkę

 

Okna i drzwi wycięłam z kartonu i przykleiłam  magicznym klejem. 



Ozdabianie domków pozostawiam Waszej inwencji twórczej. 


Ja wykorzystałam do tego odrobinę brokatu, farby akrylowe, którymi namalowałam okna, pomalowałam drzwi i elewację domków.
Z kolei na wierzch daszku przy pomocy kleju na gorąco dokleiłam odrobinę wkładu do pluszaków, który imituje śnieg.
 

Wystarczyło jeszcze tylko przeciągnąć przez dziurkę jutowy sznurek i domki można zawiesić na choince :)
Jak Wam się podobają moje ręcznie robione świąteczne domki? ♥

 

jak zrobić dekoracyjne domki

domki na choinkę z płyty meblowe

2 komentarze:

  1. Dobry wieczór piękne są te zrobione domki podziwiam Pani umiejętności. Jak pójdzie dobrze to będę próbować zrobić takie domki ale z kartonu Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :) Z kartonu takie domki też wyjdą, ale trzeba uważać podczas malowania żeby nie zamoczyć za bardzo kartonu. Pozdrawiam ♥

      Usuń