20 marca 2020

Jak z bluzki uszyć dziecięcą spódniczkę z falbanką

Przeróbek ciąg dalszy, tym razem metamorfozie poddana została bluzka. Jeśli macie w domu małą "księżniczkę", która lubi przebieranki, to ten post jest idealnie dla Was ! W prosty sposób pokażę Wam jak z koszulki można uszyć słodką i mocno falbaniastą spódniczkę dla dziecka. Ta jest w rozmiarze 92/98, ale im większa bluzka tym większy rozmiar możecie uszyć :) Jeśli macie teraz większą ilość czasu <#zostanwdomu> to zróbcie wiosenne porządki w swoich szafach, a nóż znajdziecie w niej kilka nieużywanych T-shirtów, z których możecie wyczarować nowe cudeńka :)

how to sew a skirt from a blouse
 
Spódniczkę uszyłam z jerseyowej bluzki z siateczką. Siateczka troszkę się zużyła i nie wyglądała już dobrze, 
 dlatego bez wahania postanowiłam bluzkę przerobić na coś nowego :) Z bluzki wykroiłam 3 równe części 
z czego dwie z nich przeznaczone zostały na falbanę.

 jak przerobić bluzkę

Zachowałam oryginalny dół bluzki, dzięki temu zyskałam już gotowy tunel na gumkę. Przy częściach na falbanę odcięłam szwy i wyrównałam je, następnie ponownie połączyłam razem na maszynie szwem francuskim. Gotowy pas w całości przestębnowałam ok. 1 cm od brzegu średnim ściegiem prostym przy niskim naprężeniu nici i zmarszczyłam ciągnąc za dolną nitkę. W ten sposób otrzymałam zgrabną falbankę.


Falbaniasta spódniczka z bluzki

Falbanę zmarszczyłam na szerokość części pasa, do którego przypięłam ją równo szpilkami
( specjalnie przypięłam ją na prawej stronie ) Przyszyłam falbanę i wyprułam nitkę z etapu marszczenia.
Na koniec przy pomocy agrafki wciągnęłam gumę w miejsce tunelu, za który posłużyło mi oryginalne podwinięcie dołu bluzki.

jak uszyć spódniczkę z falbanką

how to sew a skirt from a blouse

spódniczka na gumce z marszczoną falbanką

Dół spódniczki pozostawiłam surowy. 
To elastyczny jersey więc nie ma obaw, że krawędź będzie się brzydko pruła.
Jak Wam się podoba ta prosta, ale efektowna krawiecka przeróbka ? :)

 


 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz